ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ, Δ/ΝΣΗ V
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, Δ/ΝΣΗ XVI


NETWORK OPERATION CENTER

TEIHALNOC

NETWORK SERVICES


 
Αρχική Σελίδα
Τομείς Δραστηριοτήτων
Υπηρεσίες
Σύνδεση με internet
GÉANT
Βοήθεια
Aρθρογραφία
Έρευνα & Ανάπτυξη
Ανθρώπινο Δυναμικό
Ανακοινώσεις - Κατάσταση Δικτύου
Στατιστικά Κίνησης
NOC Private
<< Επιστροφή στο ΤΕΙ

ΣΕΛΙΔΕΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ON-LINE


    Για τη δική σας εξυπηρέτηση, υπάρχουν σελίδες βοήθειας ανάλογα με το τι θέλετε να κάνετε. Οι σελίδες αυτές είναι:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

    Στις υπόλοιπες υπηρεσίες, υπάρχει συνήθως βοήθεια πάνω στις σελίδες.

 

ΓΕΝΙΚΑ


    Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Κέντρο Δικτύων, δεν έχει καμία σχέση με υπολογιστές και συστήματα, αλλά μόνο με τους χρήστες του δικτύου, και είναι η άμεση παραίτησή τους από οποιαδήποτε προσπάθεια επίλυσης κάποιου προβλήματος που αντιμετωπίζουν. Πριν πανικοβληθείτε ή εγκαταλείψετε κάθε προσπάθεια, επιφορτίζοντας τους ήδη απασχολημένους τεχνικούς του Κέντρου Δικτύων με επιπλέον εργασίες, δείτε μήπως η επίλυση του προβλήματος είναι εύκολη. Παρακαλούμε θερμά, διαβάστε αυτές τις οδηγίες:
  • ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ. Η διαρροή ενός κωδικού πρόσβασης σε έναν τρίτο, θα οδηγήσει σε διαρροή πληροφοριών. Το επίπεδο ασφάλειας που εφαρμόζουμε στο δίκτυο είναι πολύ υψηλό και πρωτοφανές για εκπαιδευτικό ίδρυμα, αλλά αν δώσετε τον κωδικό σας σε κάποιον, δεν υπάρχει τρόπος να σας προστατέψουμε.
  • ΜΗΝ ΔΕΧΕΣΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ. Όταν αντιμετωπίζετε κάποιο σοβαρό πρόβλημα, το οποίο δεν έχετε την εμπειρία για να αντιμετωπίσετε, μή ζητάτε βοήθεια από τρίτους εκτός του Κέντρου Δικτύων. Το πρόβλημά σας δεν πρόκειται να λυθεί, αντίθετα θα μεγαλώσει και θα πάρει περισσότερο χρόνο να επιλυθεί.
  • ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΛΑΘΟΥΣ. Κατά πάσα πιθανότητα το πρόβλημα θα λυθεί αν καταλάβετε απλά ποιό πρόβλημα έχετε.
  • ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ. Δεν έχουμε την απαίτηση από κανέναν να είναι ειδικός στους Η/Υ και τα δίκτυα, γιαυτό και δημοσιεύουμε πάντα οδηγίες. Αν θέλετε να ρυθμίσετε το πρόγραμμά σας για να λαμβάνετε e-mail, νέα δικτύου (newsgroups) κλπ, οι οδηγίες είναι λεπτομερέστατα δημοσιευμένες σε αυτές τις σελίδες και θα τις βρείτε εδώ.
  • ΜΗΝ ΚΡΥΒΕΤΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. Το Κέντρο Δικτύων δεν είναι αστυνομικό όργανο. Αν μετά από οποιαδήποτε χρήση ενός Η/Υ, αυτός πάθει κάποια ζημιά, ο σκοπός του είναι να βοηθήσει. Δεν χρειάζεται να κρύβετε από κανέναν τι ακριβώς συνέβη, το μόνο που πετυχαίνετε είναι να αυξάνετε το χρόνο επίλυσης του προβλήματος.
  • ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. Αν θέλετε την εγκατάσταση κάποιου προγράμματος, φροντίστε να χρησιμοποιείτε ένα πρόσφατο πρόγραμμα-αντιβιοτικό. ΜΗΝ εγκαθιστάτε προγράμματα στον Η/Υ που χρησιμοποιείτε, αν δεν είστε απόλυτα σίγουρος ότι έχετε τις γνώσεις και μπορείτε να προστατέψετε τον υπολογιστή σας.
  • ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ. Πριν πάρετε τηλέφωνο στο Κέντρο Δικτύων για να αναφέρετε το πρόβλημα, φροντίστε να έχετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες διαθέσιμες, και ειδικά το μήνυμα λάθους, αν υπάρχει κάποιο. Η περιγραφή 'Δεν δουλεύει' δεν αρκεί για να σας βοηθήσουμε.

 

ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

   Το internet είναι πλέον πολύ μεγάλο και πολυπληθές, με αποτέλεσμα να είναι καθημερινό φαινόμενο η προσπάθεια παραβίασης κωδικών και συστημάτων. Για τη δική σας ασφάλεια, αναφέρουμε μερικά βασικά στοιχεία που συνθέτουν ένα δυνατό κωδικό, ανθεκτικό σε μια πιθανή επίθεση.

  • Ποτέ μην χρησιμοποιείτε κωδικό που είναι ο ίδιος με το username. Ακόμα και ένα μικρό παιδί θα δοκιμάσει αυτό το συνδυασμό.
  • Μην χρησιμοποιείτε μικρούς κωδικούς. Ένας καλός κωδικός πρέπει να αποτελείται τουλάχιστον από 8 χαρακτήρες.
  • Μην χρησιμοποιείτε "κλασσικούς" κωδικούς όπως: Ημερομηνία γέννησης, επέτειο, αριθμό κυκλοφορίας του ΙΧ σας, το όνομα της κόρης ή του σκύλου σας.
  • Μην χρησιμοποιείτε λέξεις που υπάρχουν σε ένα λεξικό. Ένας κωδικός π.χ. "δέντρο" σπάει σε λιγότερο από 5 λεπτά.
  • Μην χρησιμοποιείτε κωδικό που έχει κάποια σχέση με εσάς, όπως ποδοσφαιρικές ομάδες ή την εταιρεία που δουλεύετε.
  • Χρησιμοποιήστε συνδυασμούς κεφαλαία και μικρά γράμματα, σύμβολα και αριθμούς.
  • 9 στις 10 φορές που ένα σύστημα παραβιάζεται, η αρχή γίνεται με ένα κωδικό που -απλά- έχει διαρρεύσει από τον ίδιο το χρήστη. ΜΗΝ ΔΙΝΕΤΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ τον κωδικό σας, ούτε σε συνεργάτες ή φίλους σας στο χώρο της εργασίας σας. Ο άνθρωπος που σας το ζήτησε υποχρεούται να ζητήσει δικό του κωδικό από το Κέντρο Δικτύων. Ο μόνος τρόπος αναγνώρισης ενός χρήστη στο δίκτυο και τους Η/Υ είναι ο συνδυασμός username/password. Αν κάποιος τρίτος γνωρίζει τον κωδικό σας, δεν είναι δυνατόν να ανιχνεύσουμε τη διαρροή.
  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ από το προσωπικό του Κέντρου Δικτύων του ΤΕΙ δεν πρόκειται να σας ζητήσει να του πείτε ή να του στείλετε τον κωδικό σας. Αν λάβετε κάποιο τέτοιο μήνυμα, αγνοήστε το.

 

DRIVERS & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ON-LINE


    Για τη δική σας εξυπηρέτηση, στον server EVRIPOS του Κέντρου Δικτύων, έχουμε δημιουργήσει μια βάση με προγράμματα οδήγησης συσκευών (drivers) για σχεδόν οποιοδήποτε hardware υπάρχει στο ΤΕΙ Χαλκίδας. Όλα τα περιεχόμενα μπορείτε να τα δείτε και να τα αντιγράψετε στον Η/Υ σας μέσω του τοπικού δικτύου του ΤΕΙ.

    Στη βάση αυτή θα βρείτε:

  • Drivers για κάρτες γραφικών, δικτύου, ήχου, εκτυπωτές, scanner, chipset, aspi κ.α.
  • Τα αρχεία εγκατάστασης του Internet Explorer 4, 5, 5.01, 5.5 και 6 για όλες τις εκδόσεις Windows
  • Service Packs για τα Windows NT 4, 2000, XP
  • Service Packs για τα Microsoft Office 97, 2000, XP
  • Security updates & hotfixes
  • Χρήσιμα εργαλεία όπως τα Microsoft MDAC και Windows Installer
  • Δημοφιλή προγράμματα που διανέμονται δωρεάν στο διαδίκτυο
  • Προγράμματα ηλεκτρονικών και σχεδιασμού που διανέμονται δωρεάν στο διαδίκτυο
  • ... καθώς και πολλά άλλα που προστίθενται καθημερινά

    Για να χρησιμοποιήσετε τη βάση αυτή, πατήστε Start -> Run... , στο κενό πληκτρολογήστε \\EVRIPOS\Download και πατήστε Enter. Εναλλακτικά, μπορείτε να βρείτε τον server EVRIPOS στην "Περιοχή Δικτύου".

    Σημείωση: για να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία, πρέπει απαραιτήτως να κάνετε logon στο δίκτυο (domain) του ΤΕΙ. Η υπηρεσία λειτουργεί και είναι προσβάσιμη αποκλειστικά και μόνο από το εσωτερικό δίκτυο του ΤΕΙ.

    Αξίζει να σημειώσουμε για άλλη μια φορά ότι, η αλλαγή οδηγών σε συσκευές, οι οποίες ήδη δουλεύουν, είναι σχεδόν περιττή και συνιστούμε να την αποφεύγετε, εκτός αν ξέρετε ακριβώς τι κάνετε.

 

BROWSERS (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ)


    Συνιστάται η χρήση του δημοφιλέστερου προγραμμάτος περιήγησης:

  • Microsoft Internet Explorer v5.01 ή νεότερη
    Στην απίθανη περίπτωση που ο Internet Explorer δεν είναι διαθέσιμος, κατεβάστε τον από το παραπάνω link. Ο Internet Explorer διατίθεται δωρεάν σε όλους και μπορείτε να τον βρείτε και στο τοπικό δίκτυο του ΤΕΙ στο server \\EVRIPOS στη βάση προγραμμάτων και drivers.
    Μέγεθος από 8.5 μέχρι 45MB ανάλογα με τα στοιχεία που θα επιλέξετε. Τυπική εκγκατάσταση γύρω στα 11MB.

    Εναλλακτικά συνιστούμε επίσης:

  • Mozilla 32bit v1.1 ή νεότερη
    Πολύ καλός browser για Win9X/Me/NT/2K/XP, Mac και x86 Linux (περίπου 10.5MB)

  • Netscape Navigator v4.7 ή νεότερη
    Μέχρι 26MB ανάλογα με τα στοιχεία που θα επιλέξετε (και φροντίστε να εγκαταστήσετε τον Internet Explorer).

    Οι ιστοσελίδες του Τ.Ε.Ι Χαλκίδας χρησιμοποιούν τελευταίες τεχνολογίες σύνταξης, όπως level 1 CSS, DHTML, Javascript 1.2, σύγχρονες μεθόδους σύνταξης πινάκων και άλλα, τα οποία απαιτούν browsers τελευταίας γενιάς. Αν χρησιμοποιείτε πρόγραμμα περιήγησης ηλικίας δύο ετών, είναι αναμενόμενο και απόλυτα φυσιολογικό να έχετε προβλήματα στα μισά sites του internet. Τα προγράμματα αυτά μπορείτε να τα κατεβάσετε από την συλλογή προγραμμάτων TUCOWS. Η χρήση άλλων προγραμμάτων πιθανόν να οδηγήσει σε προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο θα φαίνεται η σελίδα.

    Οι σελίδες προσαρμόζονται αυτόματα στην ανάλυση της οθόνης σας, είναι όμως σχεδιασμένες να βλέπονται άριστα σε ανάλυση 1024x768 με το παράθυρο του browser μεγιστοποιημένο. Πολύ καλά βλέπονται και σε χαμηλότερη ανάλυση (800x600). 

    Γίνεται προσπάθεια όσο είναι δυνατόν οι σελίδες να είναι μικρού μεγέθους, ώστε με μικρή ταχύτητα σύνδεσης το site να είναι προσβάσιμο χωρίς μεγάλες αναμονές.

 

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΕΣ


    Όλο σχεδόν το website είναι γραμμένο στα ελληνικά. Θα χρειαστείτε απαραίτητα ελληνικές γραμματοσειρές για να δείτε αυτές τις σελίδες σωστά. Όσον αφορά για συγκεκριμένες γραμματοσειρές, η κύρια γραμματοσειρά του site του Τ.Ε.Ι. είναι η Tahoma (εναλλακτικές οι Arial και Helvetica). Αυτή η γραμματοσειρά συμπεριλαμβάνεται στην αρχική εγκατάσταση των Microsoft (TM) Windows (TM) 95 και 98. Σε περίπτωση που η γραμματοσειρά λείπει από τον υπολογιστή σας, είναι πιθανό αυτές οι σελίδες να μή φαίνονται σωστά. Αν βλέπετε αυτές τις σελίδες με τη γραμματοσειρά Times New Roman, η γραμματοσειρά Tahoma λείπει. Για τη δική σας διευκόλυνση σας παρέχουμε αυτές τις γραμματοσειρές παρακάτω.

    Για την εγκατάσταση των γραμματοσειρών ακολουθήστε τα εξής απλά βήματα.

  1. Κάντε κλικ με το ποντίκι στα παραπάνω links. Αυτόματα θα ξεκινήσει το κατέβασμα του αρχείου. Σώστε το σε οποιαδήποτε directory (κατάλογο) του σκληρού σας δίσκου.
  2. Όταν τελειώσει το κατέβασμα, ανοίξτε το συμπιεσμένο αρχείο. Για να το ανοίξετε, χρειάζεσται ένα πρόγραμμα αποσυμπίεσης σαν το pkunzip ή το WinZip. Αν δεν έχετε εγκατεστημένα αυτά τα προγράμματα, δείτε παρακάτω στα "ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ" πού θα τα βρείτε.
  3. Αν χρησιμοποιείτε Windows (TM), Αποσυμπιέστε τα αρχεία στην directory \Windows\Fonts. Από εκείνη τη στιγμή (θα χρειαστεί επανεκκίνηση του προγράμματος περιήγησης ή και του Η/Υ) οι σελίδες θα πρέπει να φαίνονται σωστά.

    Για την περιήγηση στα ελληνικά sites, σας προτείνουμε να κατεβάσετε όλες τις συνηθισμένες γραμματοσειρές. Αυτές μπορείτε να τις βρείτε στο FTP site του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Διαλέξτε παρακάτω ανάλογα με το λειτουργικό σας σύστημα.

    Επιπλέον πληροφορίες για την εγκατάσταση ελληνικών γραμματοσειρών στις εξής διευθύνσεις:

 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ


   
Για την αποσυμπίεση των γραμματοσειρών χρειάζεστε ένα πρόγραμμα αποσυμπίεσης όπως το pkunzip. Αυτό καθώς και άλλα προγράμματα-συμπληρώματα για τον browser σας θα βρείτε στις εξής διευθύνσεις:

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΕΙΜΕΝΟ

    Αν οι σελίδες σας φαίνονται προβληματικές, κατα πάσα πιθανότητα το πρόβλημα εντοπίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης (browser) που χρησιμοποιείτε. Η σελίδα αυτή ανίχνευσε για εσάς κάποιες παραμέτρους του προγράμματός σας. Δείτε τις παρακάτω.

Όνομα προγράμματος περιήγησης (browser): Default
Έκδοση που χρησιμοποιείτε: 0.0
O browser που χρησιμοποιείτε έδωσε τα παρακάτω στοιχεία:

α) Tο πρόγραμμά σας δεν υποστηρίζει frames.
β) Υποστηρίζει πίνακες.
γ) Δεν υποστηρίζει ήχους στο φόντο.
δ) Δεν υποστηρίζει VBScript.
ε) Δεν υποστηρίζει Javascript.

Κατ' αρχήν, αν η έκδοση δεν είναι τουλάχιστον 4, το πρόγραμμα περιήγησης είναι παλιό και δέν υποστηρίζει τις νέες λειτουργίες των ιστοσελίδων. Οι λειτουργίες αυτές δεν είναι μόνο αυτές που ανιχνεύθηκαν παραπάνω. Για δοκιμή δείτε παρακάτω πώς φαίνεται ο πίνακας. Αν ο πίνακας φαίνεται σε μία γραμμή τότε ο browser σας δεν πρέπει να έχει πρόβλημα, τουλάχιστον σε αυτό τον τομέα.

 
Κέιμενο για  την υποστήριξη  πινάκων

    Σε κάθε αντίθετη περίπτωση, όπως και άν στην παραπάνω λίστα κάποιο από τα στοιχεία είναι αρνητικό, ο browser σας είναι παλιάς έκδοσης. Την έκδοση (version) μπορείτε επίσης να την δείτε από το μενού Help -> About... ή στα Ελληνικά Βοήθεια -> Περί...  Αν η έκδοση είναι παλιότερη της 4, είτε για τον Microsoft Internet Explorer είτε για το Netscape Communicator, πρέπει να κατεβάστε ένα νεότερο browser (πρόγραμμα περιήγησης).

    Αν πάλι χρησιμοποιείτε πρόγραμμα περιήγησης τελευταίας γενιάς αλλά παρ'όλα αυτά βλέπετε τις σελίδες κακοσχεδιασμένες ή με το κείμενο να κόβεται στην άκρη της οθόνης, τότε η ανάλυση της οθόνης σας είναι πολύ μικρή. Συνιστάται ανάλυση 1024x768 ή στην χειρότερη περίπτωση 800x600.

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ


    Αν το πρόβλημά σας δέν λυθηκε, αλλά και για κάθε άλλο πρόβλημα, επικοινωνήστε με το helpdesk του Κέντρου Διαχείρισης Δικτύου του Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας στη διεύθυνση .

 


© 2005 TEIHALNOC, T.E.I. of Halkida. All Rights Reserved. Terms of service.
Microsoft, Windows and the Windows Logo are registered trademarks of the Microsoft Corporation
Netscape is a registered trademark of the Netscape Communications Corporation
All other names and logos are registered trademarks of their respective owners